- Ericsson Telecom CRM jest zintegrowanym rozwiązaniem łączącym dwa systemy – bilingowy i zarządzania relacjami z klientami (CRM), dostosowanym do potrzeb branży telekomunikacyjnej
- Rozwiązanie to jest oparte na oprogramowaniu Microsoft Dynamics CRM 2011 i zostało wstępnie zintegrowane z konwergentnym systemem bilingowym firmy Ericsson
- Pomaga ono operatorom w osiągnięciu dwóch ważnych celów – zapewnieniu klientom wysokiej jakości obsługi oraz zwiększeniu wydajności przy równoczesnym obniżeniu kosztów operacyjnych
Mobilne technologie szerokopasmowe umożliwiają komunikację między coraz większą liczbą ludzi i urządzeń. Otwiera to przed operatorami więcej możliwości, ale z drugiej strony zmusza ich do szukania nowych sposobów wyróżnienia się na tle konkurencji i pozyskania lojalności klientów np. poprzez zapewnienie im bardziej spersonalizowanych, wyższej jakości usług. Aby ułatwić operatorom osiągnięcie tego celu, Ericsson wprowadza na rynek nowe rozwiązanie o nazwie Ericsson Telecom CRM, łączące dwa systemy – zarządzania relacjami z klientami (CRM) i bilingowy.
Rozwiązanie to mogło powstać dzięki strategicznemu aliansowi między firmami Ericsson i Microsoft, który został ogłoszony na Światowym Kongresie Technologii Mobilnych (Mobile World Congress) w 2011 r.
Ericsson Telecom CRM ułatwi operatorom zwiększenie zadowolenia klientów, zwłaszcza na obszarach sprzedaży i obsługi, poprzez zmniejszenie liczby i skrócenie czasu trwania interakcji z nimi. Za pomocą intuicyjnych, łatwych w obsłudze funkcji można szybko i sprawnie uzyskać dane dotyczące bilingów i abonentów. W rezultacie operatorzy będą efektywniej rozwiązywać problemy klientów, co obniży koszty operacyjne.
„Wielu operatorów jest zainteresowanych integracją systemu bilingowego i CRM” – powiedział Ralf Guckert, szef działu rozwiązań BSS w firmie Ericsson. „Z drugiej strony szefowie działów informatycznych odczuwają presję na obniżenie kosztów integracji systemów. Cieszy mnie, że rozwiązanie Telecom CRM pojawi się na rynku. Spełnia ono oczekiwania wielu operatorów, którzy potrzebują intuicyjnego systemu CRM połączonego z systemem bilingowym, dostosowanego do wymagań branży telekomunikacyjnej”.
„Klienci chcą dziś współpracować z operatorami w inny sposób niż dotychczas. Zapewnienie im obsługi najwyższej jakości może zdecydować o ich przyciągnięciu i zatrzymaniu” – powiedział Dennis Michalis, dyrektor generalny działu Microsoft Dynamics CRM. „Ericsson połączył swoje bogate doświadczenie w branży z takimi zaletami systemu Microsoft Dynamics CRM, jak elastyczność, znany użytkownikom interfejs, inteligentne funkcje i znakomita łączność. W ten sposób powstało rozwiązanie, które ułatwi operatorom utrzymanie konkurencyjności we współczesnej gospodarce”.
Ericsson Telecom CRM 1.0 to rozwiązanie do zarządzania relacjami z klientami, dostosowane do potrzeb branży telekomunikacyjnej. Jest oparte na oprogramowaniu Microsoft Dynamics CRM 2011, które zostało zintegrowane z konwergentnym systemem bilingowym BSCS Ix firmy Ericsson. Ericsson Telecom CRM 1.0 powstał dzięki współpracy między firmami Ericsson i Microsoft, które w lutym 2011 r., ogłosiły swój alians, a wśród wspólnych celów wymieniły integrację systemów CRM z rozwiązaniami biznesowymi.
O firmie Ericsson
Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, jest liderem w dziedzinie technologii mobilnych 2G, 3G i 4G i obsługuje sieci, z których korzysta ponad miliard abonentów. Zajmuje również czołową pozycję na rynku usług zarządzanych. Oferta firmy obejmuje infrastrukturę sieci stacjonarnych i komórkowych, usługi telekomunikacyjne, oprogramowanie oraz rozwiązania szerokopasmowe i multimedialne dla operatorów, przedsiębiorstw i branży medialnej. Spółki joint venture Sony Ericsson i ST-Ericsson zapewniają klientom osobiste urządzenia komunikacji mobilnej wyposażone w bogaty zestaw funkcji.
Ericsson realizuje swój długofalowy cel, jakim jest „stać się siłą napędową postępu w świecie komunikacji” poprzez innowacje, zaawansowane technologie oraz rozwiązania biznesowe zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju. Firma powstała w 1876 r. Ma centralę w Sztokholmie. Działa w 175 krajach i zatrudnia ponad 90 000 pracowników. W 2010 r. uzyskała przychody w wysokości 203.3 mld SEK (28,2 mld USD). Ericsson jest notowany na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.
Zapraszamy na:
www.twitter.com/ericsson_poland
www.youtube.com/ericssonpolska
www.facebook.com/ericssonpolska
Link do strony artykułu: https://czta.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/ericsson-wprowadza-na-rynek-rozwiazanie-telecom-crm